מדריך החלפת שמנים אופנוע שטח לילדים PH10L 150 גלגלים גדולים / קטנים

הגיע הזמן להחליף שמן באופנוע, מה עושים ?

זהו מדריך שני בסדרת מדריכים לטיפול באופנועי שטח לילדים מתוצרת BSE , כדי להקל עליכם את פעולות התחזוקה השוטפת.

הנה כמה פרטים שחשוב שנדע לפני שמתחילים:

  • אחד המרכיבים המהותיים במנוע שלכם הוא השמן. התמסורת ומערכת המצמד דורשים שמן כדי לפעול בתנאים אופטימלים. החלפת השמן היא חובה בהתאם להוראות יצרן בנושא תחזוקה שוטפת, מה שעשוי להאריך חיים ו/או לפגוע במנוע במידה ולא תתבצע בזמן.
  • דגמי ה PH10L בנפח 150 סמ”ק מכילים 950 מ”ל של שמן מסוג 10W-40 או 15W-50 לתנאי מזג אוויר חמים. אסור השימוש בשמן מנוע של מכוניות מכיוון שזה ייצור החלקה בקלאץ’ הפנימי. בהתאם להוראות יצרן השמן המומלץ הוא חצי סינטטי בתקן JASO MA MA2 שימו לב! לנוחיותכם קישור לרכישת שמן על פי הנחיות יצרן – racingcenter.co.il/product/שמן-מנוע-10w-40-חצי-סינטטי-1-ליטר-פוטוליין/
  • דגמי ה PH10L עובדים עם פילטר שמן (חובה להחליף פילטר שמן בכל החלפת שמן ) לרכישת פילטר שמן מקורי – racingcenter.co.il/product/פילטר-שמן-ph10l-150/
  • החלפת השמן הראשונה היא מיד לאחר הרצה – 2 שעות מנוע או סיום מיכל דלק ראשון בהתאם להוראות יצרן, השניה היא לאחר חצי שנה או 10 שעות מנוע כמוקדם מביניהם.
  • כלי עבודה לביצוע החלפת שמן – בוקסה 17 מ”מ כדי לפרק בורג ריקון שמן. בוקסה 8 מ”מ כדי לפרק מכסה פילטר שמן.

בואו נראה היכן ממוקמים פתח מילוי שמן ובורג ריקון שמן. פתח ריקון שמן בצד השמאלי בתמונה המצורפת, ובורג ריקון שמן בצד הימני בחלק התחתון של המנוע מצורפת תמונה.

תחילה נביט על המנוע ונבין כיצד לעבוד.
מסומן בעיגול מקווקו אדום – מכסה פילטר שמן וברגי מכסה 8 מ”מ
מסומן בעיגולים מקווקוים בצהוב – פקק מילוי ועינית שמן לבקרה על מצב השמן במנוע H – גבוה L – נמוך
מסומן בעיגול מקווקו בירוק – בורג ריקון שמן 17 מ”מ
בורג ריקון שמן 17 מ”מ בתקריב ממוקם בחלק התחתון של המנוע ובחלקו הקדמי.
בורג ריקון שמן מכיל שייבה (טבעת), המפעל לא ממליץ להחליף את השייבה, כך שתוכלו להשתמש בה שוב. עוד אפשרות מעניינת היא שהבורג ריקון שמן מכיל מגנט כך ששבבים שמשתחררים מהמנוע בזמן הרצה נצמדים לבורג.
נפתח את הבורג בצורה מבוקרת כדי לרוקן את השמן מהמנוע אל תוך כלי ריקון.
לאחר שפתחנו את בורג ריקון שמן 17 מ”מ , נפתח את מכסה פילטר שמן עם בוקסה 8 מ”מ שימו לב שיש 2 ברגים ארוך וקצר שימו לב שהבואג הארוך הוא הימני עליון והקצר הוא השמאלי תחתון.
לאחר שהוצאתם את המכס שלפו בעדינות את הפילטר שמן והקפיץ.
נקו את התא הפנימי של הפילטר שמן עם מטלית נקייה וודאו שאין שבבים.
  • לאחר ריקון מלא של השמן אנחנו מוכנים לשלב האחרון, נפתח את פקק מילוי שמן ננקה אותו ונסגור חזרה פנימה שימו לב שהגומייה שיושבת על הפקק נקייה.
  • השמן יצא מהמנוע ? נקו בורג ריקון שמן וסגרו חזרה עם בוקסה 17 מ”מ. (מומנט סגירה 25 Nm או 18.44 ft.lbs)
  • השכיבו את האופנוע על הצד הנגדי כשצד עליו אנחנו מסתכלים יפנה כלפי מעלה – וודאו שבורג ריקון שמן סגור ופקק מילוי שמן סגור.
  • עכשיו אפשר להרכיב את הפילטר שמן פנימה הכניס את הקפיץ פניה לתוך הפילטר שמן לחלק העליון שנראה כמו כתר ופנימה לתא פילטר שמן שבמנוע הכניסה את המכסה פנימה למקום בלחיצה וסגרו את הברגים – 8 מ”מ כשהבורג הארוך הוא הימני עליון והקצר הוא השמאלי תחתון וסגרו בעדינות. (מומנט סגירה 10 Nm או 88.5 in.lbs)
  • לאחר שסיימנו לרוקן שמן מהמנוע, החזרנו בורג ריקון שמן חזרה למקומו והחלפנו פילטר שמן נתחיל בפעולת המילוי.
  • נמלא את השמן מהחור אליו נכנס פקק שמן כמו שראינו בתמונה למעלה, נכניס תחילה 700 מ”ל שמן ונבצע בדיקה ראשונית כשהמנוע כבוי.
  • הבדיקה מאוד פשוטה נסתכל על עינית שמן (מסומנת בירוק) את הבדיקה מומלץ לבצע כשהאופנוע עומד מקביל לקרקע, בשטח נקי ומישורי. לאחר שמילאנו 700 מ”ל במידה וחסר שמן נוסיף עד ל 950 מ”ל במידת הצורך. השמן צריך להיות בין H – גבוה ל L – נמוך בדיוק באמצע.
  • לאחר שנמלא שמן נתניע את המנוע לכמה דקות, נוודא אם יש נזילה ממדיד שמן ובורג ריקון שמן.
  • כמו שציינתי למעלה, אנחנו יכולים לספק את כל הכלים הנחוצים להחלפת שמן. צרו איתנו קשר. זהו זה חברים אפשר לצאת לרכב!
  • החלפת השמנים באחריות הרוכב בלבד, רייסינג סנטר מוטורס בע”מ לא תשא באחריות לכל נזק כזה או אחר שיתרחש במנוע כתוצאה מהחלפת שמנים לקויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

תפריט נגישות