מדריך החלפת שמנים אופנוע שטח PH M4 M8 250 450

הגיע הזמן להחליף שמן באופנוע, מה עושים ?

זהו מדריך שלישי בסדרת מדריכים לטיפול באופנועי שטח מתוצרת BSE , כדי להקל עליכם את פעולות התחזוקה השוטפת.

הנה כמה פרטים שחשוב שנדע לפני שמתחילים:

  • אחד המרכיבים המהותיים במנוע שלכם הוא השמן. התמסורת ומערכת המצמד דורשים שמן כדי לפעול בתנאים אופטימלים. החלפת השמן היא חובה בהתאם להוראות יצרן בנושא תחזוקה שוטפת, מה שעשוי להאריך חיים ו/או לפגוע במנוע במידה ולא תתבצע בזמן.
  • דגמי ה M8 וה M4 בנפחים 250 ו – 450 סמ"ק מכילים 1600 מ"ל של שמן מסוג 10W-40 או 15W-50 לתנאי מזג אוויר חמים. אסור השימוש בשמן מנוע של מכוניות מכיוון שזה ייצור החלקה בקלאץ' הפנימי. בהתאם להוראות יצרן השמן המומלץ הוא חצי סינטטי בתקן JASO MA MA2 שימו לב! לנוחיותכם קישור לרכישת שמן על פי הנחיות יצרן – racingcenter.co.il/product/שמן-מנוע-10w-40-חצי-סינטטי-1-ליטר-פוטוליין/
  • דגמי ה M4 ו- M8 עובדים עם פילטר שמן (חובה להחליף פילטר שמן בכל החלפת שמן ) לרכישת פילטר שמן מקורי – http://acingcenter.co.il/product/פילטר-שמן-מקורי-אופנוע-bse-ph-m4-m8-250-450/
מוצרים לטיפול ראשון – פילטר שמן מנוע ושמן מנוע 10W-40
  • החלפת השמן הראשונה היא מיד לאחר הרצה – שעת מנוע 1 או סיום מיכל דלק ראשון בהתאם להוראות יצרן, השניה היא לאחר חצי שנה או 25 שעות מנוע, השלישית לאחר שנה או 50 שעות כמוקדם מבין השתיים.
  • כלי עבודה לביצוע החלפת שמן – בוקסה 17 מ"מ כדי לפרק בורג ריקון שמן וברגי ריקון שמן ממסרת. בוקסה 8 מ"מ כדי לפרק מכסה פילטר שמן.

בואו נראה היכן ממוקמים פתח מילוי שמן, בורג ריקון שמן, ברגי מכסה שמן מנוע וברגי שמן ממסרת.

תמונת תקריב – מכסה פילטר שמן מנוע מסומן באדום מקווקו ובורג ריקון שמן גיר מסומן בירוק מקווקו.

תקריב של המנוע מהצד השמאלי – באדום מקווקו – בורג ריקון שמן מנוע.
ירוק מקווקו – בורג ריקון שמן גיר שני.
בורג ריקון שמן מנוע מגנטי ושייבה.
לאחר פירוק ננקה את הבורג ונסיר את השבבים שצמודים אליו.
לפי הוראות יצרן אין צורך להחליף את השייבה ניתן להשתמש בה בשנית.
לאחר ניקיון בורג ריקון שמן, נעזר בו לחלץ את הפילטר שמן בעזרת המגנט שבבורג.
מכסה פילטר שמן מנוע וקפיץ נרכיב בצורה הבאה
פילטר שמן מנוע חדש את הצד המסומן בעיגול ירוק מקווקו עם הפתח נכניס פנימה למנוע כדי לאפשר זרימת שמן חופשית בתוך הפילטר לסינון השמן במנוע
החלק הימני של הפילטר שמן יפנה כלפי חוץ ובמקביל למכסה
  • לאחר שסיימנו לרוקן שמן מהמנוע, החזרנו בורג ריקון שמן חזרה למקומו, החלפנו פילטר שמן מנוע והחזרנו את הפילטרים לשמן גיר למקומם
  • נמלא את השמן מהחור אליו נכנס פקק שמן כמו שראינו בתמונה למעלה, נכניס שמן ונבצע בדיקה ראשונית כשהמנוע כבוי נסתכל במקביל על העינית.
  • הבדיקה מאוד פשוטה נסתכל על עינית שמן (מסומנת בצהוב בתמונה למעלה את הבדיקה מומלץ לבצע כשהאופנוע עומד מקביל לקרקע, בשטח נקי ומישורי. השמן צריך להיות בין H – גבוה ל L – נמוך בדיוק באמצע היכן שהקו מסומן.
  • לאחר שמילאנו שמן נתנתיע את האופנוע לכמה דקות, נוודא אם יש נזילה ממדיד שמן ובורג ריקון שמן.
  • אנחנו יכולים לספק את כל הכלים הנחוצים להחלפת שמן. צרו איתנו קשר. וזהו זה חברים אפשר לצאת לרכב!
עינית שמן מסומן בצהוב

החלפת השמנים באחריות הרוכב בלבד, רייסינג סנטר מוטורס בע"מ לא תשא באחריות לכל נזק כזה או אחר שיתרחש במנוע כתוצאה מהחלפת שמנים לקויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.